Zabawy z rolkami po ręcznikach papierowych

POMOCE: rolki po ręcznikach papierowych (po 1 dla każdego dziecka), koszyk

PRZYGOTOWANIE: Dzieci przebierają się w stroje gimnastyczne, zdejmują obuwie. Następnie maszerują wkole. Nauczyciel daje każdemu dziecku do prawej ręki rolkę.

PRZEBIEG

DOTKNIJ ROLKĄ PODŁOGI – Dzieci stają w lekkim rozkroku. Chwytają rolkęza jejkońce i wykonują skłon w przód, próbując dotknąć rolką do podłogi (ćwiczenie powtarzają 4 razy).

KOŁA MŁYŃSKIE – Dzieci stoją, trzymając rolkę za końce. Wyprostowane ręce wyciągająprzed siebie. Zataczają koła, przyciągając i odsuwając ręce od tułowia (ćwiczenie powtarzają 10 razy).

UTRZYMAJ ROLKĘ – Dzieci siedzą w siadzie prostym, umieszczają rolkę międzystopami, ręce opierają za plecami na podłodze. Na sygnał unoszą proste nogi do góry. Starają się, żeby rolka nie wypadła spomiędzy stóp (ćwiczenie powtarzają 4 razy).

PRZEKŁADANIEC – Dzieci siedzą w siadzie prostym, trzymają rolkę w prawej dłoni.Unoszą wyprostowaną prawą nogę i przekładają rolkę pod kolanem do lewej ręki. Następnie unoszą wyprostowaną lewą nogę i przekładają rolkę pod kolanem do prawej ręki (ćwiczenie powtarzają 4 razy).

TOCZYMY ROLKĘ – Dzieci siedzą na piętach. Dłonie opierają przed sobą na rolce.Nasygnał turlają rolkę przed sobą i rozciągają się, pilnując, aby pośladki nie odrywały się od pięt (czynność powtarzają 4 razy).

PATRZYMY PRZEZ LUNETĘ –Dziecikładą się na brzuchu. W rękach trzymają rolkę.Na sygnał odrywają ręce od podłogi i lekko unosząc tułów, patrzą przez rolkę jak przez lunetę (ćwiczenie powtarzają 4 razy).

TURLANIE ROLKI STOPĄ – Dzieci stoją prosto. Kładą prawą stopę na rolce i próbująprzesuwać ją w przód i w tył po podłodze. To samo ćwiczenie wykonują po zmianie nogi (ćwiczenie powtarzają 5 razy każdą stopą).

ZATOCZ KOŁO – Dzieci maszerują w kole. Przekładają rolkę z prawej ręki dolewej,zataczając dookoła siebie koła.

PRZESKOKI PRZEZ ROLKI – Dzieci stoją w kole jedno za drugim. Kładą rolkęnapodłodze przed sobą. Na sygnał przeskakują nad rolkami z nogi na nogę. Przesuwają się jednocześnie do przodu po obwodzie koła.

TURLANIE ROLKI DŁOŃMI – Dzieci siedzą na podłodze w siadzie prostym (rolkależyna nogach), kładą ręce na rolkę i turlają ją od ud do palców stóp – wykonują przy tym skłon w przód. Z powrotem turlają rolkę od stóp do ud (ćwiczenie powtarzają 4 razy).

PRZEKAŻ ROLKĘ – Dzieci stoją jedno za drugim w szerokim rozkroku. Pierwszedzieckoz rzędu przekazuje rolkę nad głową następnej osobie z rzędu. Gdy rolka dotrze do ostatniej osoby, ta przechodzi między nogami dzieci na początek rzędu i znowu przekazuje rolkę nad głową. Zabawa trwa do momentu, aż osoba, która ją rozpoczynała, wróci na swoje miejsce.

DOWOLNE ZABAWY ROLKAMI – Nauczyciel zachęca dzieci do wymyśleniai swobodnej zabawy rolką, czas swobodnej zabawy można wyznaczyć na przykład długością trwania dowolnego utworu muzycznego. Dzieci zbierają wszystkie rolki. Maszerują w kole. Mijając nauczyciela, odkładają rolki do koszyka.

Przydatne strony