Instrumenty muzyczne

  1. Powitanka
  • Co to za instrument?

3. H jak harfa” – doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej słowa harfa, przeliczanie sylab i głosek w słowie, wprowadzenie litery H, h;

4. Gramy koncert

Mała orkiestra

  1. Powitanka
  • „Jaki to instrument?” – doskonalenie percepcji słuchowej;
  • Grafomotoryka

„Pląsy muzyczne”.: Idą słonie (na plecach kładziemy na przemian całe dłonie), potem konie (piąstki), panieneczki na szpileczkach (palce wskazujące) z gryzącymi pieseczkami (szczypanie). Świeci słonko (zataczamy dłońmi kółka), płynie rzeczka (rysujemy linię), pada deszczyk (naciskamy wszystkimi palcami). Czujesz dreszczyk? (łaskoczemy)

Muzyka wokół nas

  1. Powitanka muzyczna
  2.  https://www.youtube.com/watch?v=fQZ0BL1JJS4
  3. „Orkiestra kuchenna” – dzieci za pomocą  znajdujących się w domu drewnianych łyżek, pokrywki od garnków, garnków i metalowych  kubków wraz z rodzicami urządzają koncert.  Rodzice mogą wystukać prosty rytm, zadaniem dzieci będzie go odtworzyć.
  4. https://www.youtube.com/watch?v=PJKhqNlqY3Y

Zabawa muzyczno-rytmiczna „Smutno – wesoło”
Dzieci losują buźki smutne lub wesołe, słuchają muzyki – określają jej nastrój i poruszają się do niej wesoło lub smutno.

Tworzenie pracy plastycznej inspirowanej piosenką

Muzyka okolicznościowa

  1. Powitanka

2. Dopasuj obrazek do cienia

  1. Tworzymy własny instrument

2. Masażyk relaksacyjny

FRYZJER
Od poniedziałku aż do soboty,
fryzjer ma bardzo dużo roboty.
W poniedziałki -robi przedziałki,
we wtorki – strzyże kędziorki,
w środy – goli brody,
w czwartki, piątki i soboty
kręci paniom papiloty.

A gdy skończy się fryzjerski tydzień
fryzjer w niedzielę za miasto idzie.
Siada pod drzewkiem, w zielonym cieniu
i te piosenkę gra na grzebieniu.

Robię przedziałki – w poniedziałki,
strzygę kędziorki- we wtorki,
golę brody- we środy,
a kręcę paniom papiloty
we czwartki, piątki oraz soboty.

Lewa-prawa

Posmaruję prawą nogę, żeby poszła w długą drogę (masujemy nóżkę),
nakremuję lewą nogę, bo na jednej iść nie mogę (masujemy drugą nóżkę).
Twoją małą, prawą nóżkę wnet położę na poduszkę (kładziemy nóżkę na bok),
a dla twojej lewej nóżki mam masażyk na paluszki.
Pomasuję ci paluszki u twej małej, lewej nóżki (masujemy paluszki dziecka).
Prawa nóżka też je ma.
Kto je pomasuje? Ja! (zmieniamy nóżkę)

Jak dbać o słuch

  1. Powitanka

2. Utrwalanie litery H,h

Gdzie się ukryła litera H,h

3. Gra cicho-głośno

Zabawa kształtująca słuch małych i większych dzieci

Przygotowanie do gry

Do rozpoczęcia zabawy będziemy potrzebować przede wszystkim metalowego, zamykanego pudełeczka (np. po cukierkach) albo metalowej miseczki z przykryciem. To jest nasza baza

Następnie potrzebujemy dwóch kartek papieru, na których będziemy mogli napisać dwa słowa: “CICHO” i “GŁOŚNO”. Teraz środek zabawy: potrzebujemy małych przedmiotów (takich, które zmieszczą się do metalowego pudełeczka lub miseczki) różnej maści. Co to może być? Na przykład:

  • ryż
  • makaron
  • wykałaczki
  • waciki
  • patyczki do uszu
  • kostka do gry
  • małe zwierzątko / samochodzik
  • piórko
  • pomponiki
  • koraliki
  • wata
  • kartka papieru (zgnieciona w kulkę)
  • śrubka

No to gramy!

Wszystko, co jest nam potrzebne już mamy, więc możemy zaczynać naszą “cicho-głośną” grę. Rodzic wraz z dzieckiem siada  wygodnie na podłodze. Wszystkie przedmioty, które udało  się znaleźć trzeba włożyć  do małego woreczka albo trzymać przy sobie. Dziecku rodzic daje metalowe pudełeczko (lub miseczkę), a przed nim kładzie dwie kartki: po jednej stronie tą z napisem “CICHO”, po drugiej – tą z napisem “GŁOŚNO”. I tak przygotowani można rozpocząć grę!

Dziecko bierze z woreczka jeden przedmiot, wkłada go do swojego pojemniczka, zamyka i… potrząsa jak grzechotką!  To jest zdecydowanie ulubiona część zabawy wszystkich dzieci, bez wyjątku  Teraz przyszedł czas na edukację muzyczną – zastanawiamy się razem z dzieckiem (i pomagamy mu odkryć) czy dany przedmiot wydaje dźwięk cichy czy głośny? Gdy już znajdziecie odpowiedź – połóżcie przedmiot przy odpowiedniej kartce.