TERAPIA PEDAGOGICZNA
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Doskonalenie sprawności manualnej, grafomotoryka:
Doskonalenie umiejętności czytania i pisania:
https://www.lulek.tv/vod/clip/liczby-nauka-liczenia-z-krasnalem-film-edukacyjny-72
https://www.lulek.tv/vod/clip/poznaje-literki-film-edukacyjny-143
Usprawnianie percepcji wzrokowej:
- Gra memory, jeżeli nie posiadamy takiej gry nic trudnego. Niech rodzic wytnie z bloku technicznego kwadraciki i na dwóch takich samych napisze, np. cyfry od 1 do 10 bądź literki i odwróci je stroną pustą do góry .Dziecko utrwali poznane cyfry i litery a jednocześnie potrenuje pamięć szukając tych samych par obrazków.
- https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-edukacyjne/roznice/
- Układanie puzzli najpierw z dużych puzzli, potem z coraz mniejszych (stopniowo zwiększamy również liczbę elementów).
- Układanie obrazków po lewej i po prawej stronie
stołu/biurka/kartki (można poprowadzić umowną granicę, np. położyć długą linijkę na środku biurka i poprosić dziecko aby po lewej stronie ułożyło, np. czerwoną kredkę a po prawej zieloną)
https://www.lulek.tv/vod/clip/figury-i-ksztalty-moje-pierwsze-slowa-88
Usprawnianie funkcji słuchowo językowych:
- https://www.lulek.tv/vod/clip/odglosy-zwierzat-domowych-film-edukacyjny-144
- https://www.lulek.tv/vod/clip/wywiad-z-bocianem-wiem-ile-zjem-cz-5-46
- Słuchanie wierszy, w których występuje jak najwięcej dźwięków do naśladowania. Można wykorzystać następujące utwory: Lokomotywa, Ptasie radio ( czyta rodzic).
- http://wiersze.juniora.pl/tuwim/tuwim_l01.html
- http://wierszykidladzieci.pl/tuwim/ptasie-radio.php
- Udzielanie przez dzieci odpowiedzi na pytanie: co słyszysz? Dziecko z zamkniętymi oczami wsłuchuje się wciszę – żadne dźwięki nie są wytwarzane celowo. Po krótkim czasie wsłuchiwania się określają, co słyszy: stukot butów, skrzypnięcie drzwi, szczekanie psa, odgłos samochodów, ptaków, rozmowy ludzi itp.
- https://www.superkid.pl/rymy_cwiczenia