Instrumenty muzyczne
- Powitanka
- Co to za instrument?
3. H jak harfa” – doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej słowa harfa, przeliczanie sylab i głosek w słowie, wprowadzenie litery H, h;
4. Gramy koncert
Mała orkiestra
- Powitanka
- „Jaki to instrument?” – doskonalenie percepcji słuchowej;
- Grafomotoryka
„Pląsy muzyczne”.: Idą słonie (na plecach kładziemy na przemian całe dłonie), potem konie (piąstki), panieneczki na szpileczkach (palce wskazujące) z gryzącymi pieseczkami (szczypanie). Świeci słonko (zataczamy dłońmi kółka), płynie rzeczka (rysujemy linię), pada deszczyk (naciskamy wszystkimi palcami). Czujesz dreszczyk? (łaskoczemy)
Muzyka wokół nas
- Powitanka muzyczna
- https://www.youtube.com/watch?v=fQZ0BL1JJS4
- „Orkiestra kuchenna” – dzieci za pomocą znajdujących się w domu drewnianych łyżek, pokrywki od garnków, garnków i metalowych kubków wraz z rodzicami urządzają koncert. Rodzice mogą wystukać prosty rytm, zadaniem dzieci będzie go odtworzyć.
- https://www.youtube.com/watch?v=PJKhqNlqY3Y
Zabawa muzyczno-rytmiczna „Smutno – wesoło”
Dzieci losują buźki smutne lub wesołe, słuchają muzyki – określają jej nastrój i poruszają się do niej wesoło lub smutno.
Tworzenie pracy plastycznej inspirowanej piosenką
Muzyka okolicznościowa
- Powitanka
2. Dopasuj obrazek do cienia
- Tworzymy własny instrument
2. Masażyk relaksacyjny
FRYZJER
Od poniedziałku aż do soboty,
fryzjer ma bardzo dużo roboty.
W poniedziałki -robi przedziałki,
we wtorki – strzyże kędziorki,
w środy – goli brody,
w czwartki, piątki i soboty
kręci paniom papiloty.
A gdy skończy się fryzjerski tydzień
fryzjer w niedzielę za miasto idzie.
Siada pod drzewkiem, w zielonym cieniu
i te piosenkę gra na grzebieniu.
Robię przedziałki – w poniedziałki,
strzygę kędziorki- we wtorki,
golę brody- we środy,
a kręcę paniom papiloty
we czwartki, piątki oraz soboty.
Lewa-prawa
Posmaruję prawą nogę, żeby poszła w długą drogę (masujemy nóżkę),
nakremuję lewą nogę, bo na jednej iść nie mogę (masujemy drugą nóżkę).
Twoją małą, prawą nóżkę wnet położę na poduszkę (kładziemy nóżkę na bok),
a dla twojej lewej nóżki mam masażyk na paluszki.
Pomasuję ci paluszki u twej małej, lewej nóżki (masujemy paluszki dziecka).
Prawa nóżka też je ma.
Kto je pomasuje? Ja! (zmieniamy nóżkę)
Jak dbać o słuch
- Powitanka
2. Utrwalanie litery H,h
Gdzie się ukryła litera H,h
3. Gra cicho-głośno
Zabawa kształtująca słuch małych i większych dzieci
Przygotowanie do gry
Do rozpoczęcia zabawy będziemy potrzebować przede wszystkim metalowego, zamykanego pudełeczka (np. po cukierkach) albo metalowej miseczki z przykryciem. To jest nasza baza
Następnie potrzebujemy dwóch kartek papieru, na których będziemy mogli napisać dwa słowa: “CICHO” i “GŁOŚNO”. Teraz środek zabawy: potrzebujemy małych przedmiotów (takich, które zmieszczą się do metalowego pudełeczka lub miseczki) różnej maści. Co to może być? Na przykład:
- ryż
- makaron
- wykałaczki
- waciki
- patyczki do uszu
- kostka do gry
- małe zwierzątko / samochodzik
- piórko
- pomponiki
- koraliki
- wata
- kartka papieru (zgnieciona w kulkę)
- śrubka
No to gramy!
Wszystko, co jest nam potrzebne już mamy, więc możemy zaczynać naszą “cicho-głośną” grę. Rodzic wraz z dzieckiem siada wygodnie na podłodze. Wszystkie przedmioty, które udało się znaleźć trzeba włożyć do małego woreczka albo trzymać przy sobie. Dziecku rodzic daje metalowe pudełeczko (lub miseczkę), a przed nim kładzie dwie kartki: po jednej stronie tą z napisem “CICHO”, po drugiej – tą z napisem “GŁOŚNO”. I tak przygotowani można rozpocząć grę!
Dziecko bierze z woreczka jeden przedmiot, wkłada go do swojego pojemniczka, zamyka i… potrząsa jak grzechotką! To jest zdecydowanie ulubiona część zabawy wszystkich dzieci, bez wyjątku Teraz przyszedł czas na edukację muzyczną – zastanawiamy się razem z dzieckiem (i pomagamy mu odkryć) czy dany przedmiot wydaje dźwięk cichy czy głośny? Gdy już znajdziecie odpowiedź – połóżcie przedmiot przy odpowiedniej kartce.