Wielozmysłowe poznawanie otoczenia poprzez słuch, węch, dotyk, wzrok, smak.

Poranny krąg według pór roku – wiosna.

Piosenki o tematyce wiosennej (może to być np. Wiosna-Vivaldiego), stymulacja słuchowa-słuchanie odgłosów ptaków, krótki wiersz o wiośnie (bocianie, żabie itp.).

Stymulacja zapachem cytrynowym (jeśli taki posiadamy w domu). Usprawnianie motoryki małej poprzez malowanie na kartce np. Bociana, żabę, itp.

Poznawanie świata, otoczenia – jeśli pogoda będzie sprzyjała proponuję kilku minutowe wyjście na balkon, podwórko – jeśli ktoś mieszka w domu i pooddychać świeżym powietrzem, nasłuchiwać na żywo odgłosy ptaków, zwierząt, wiatru itp.

Stymulacja smakowa – próba smaków: słodki, kwaśny, gorzki, słony. Można podać na język lub na krawędź ust cytrynę (wg porannego kręgu smak przypisany do wiosny), dać spróbować kisiel cytrynowy itp.

Stymulacja węchowa – aromaterapia zapachem cytrynowym (olejek cytrynowy, zapach herbaty cytrynowej itp.).

Stymulacja dotykowa – żywiołem porannego kręgu wiosną jest ziemia. Można nasypać ziemi do jakiegos pojemnika i pod kontrolą rodzica pozwolić dziecku podotykać, pougniatać, poklepać tę ziemię, można również ją powąchać, bowiem ma ona specyficzny, dość intensywny zapach.

Stymulacja wzrokowa – wieczorową porą można podświetlać jakieś jaskrawe przedmioty (mogą być to piłki) latarką, bądź prowadzić ręką świeczkę w różnym kierunku (np. Lewo,prawo, góra, dół) patrząc, czy dziecko podąża wzrokiem za światłem.

Motoryka mała – Ćwiczenia: prawidłowe trzymanie i posługiwanie się kredką podczas kolorowania obrazka. Motoryka duża – korekta postawy podczas siedzenia, zwiększyć aktywność ruchową (krótkie wyjście przed dom, do ogrodu i spowrotem).

Rozwijanie i doskonalenie komunikacji werbalnej w zakresie odbierania komunikatów:
– wzbudzanie zainteresowania dziewczynki dźwiękami mowy – głoskami, sylabami, wyrazami dźwiękonaśladowczym, wymawianymi w różny sposób (cicho- głośno, wysoko -nisko, szybko – wolno, w sposób ciągły – przerywany, śpiewany itp.)

Samoobsługa:
– utrwalanie i poszerzanie nabytych sprawności z zakresu higieny osobistej
– wspólne śpiewanie z dziewczynką, próba naśladowania, dołączyć taniec w miarę możliwości oraz chęci wychowanki.

układanie, dopasowywanie kilkuelementowych obrazków, np. obraz motyla przecięty na 3-4 części-trzeba ułożyć go w całość). (Metody Montesori – zabawy dostosowane do możliwości wychowanki).

https://mamowato.pl/2017/06/zabawa-i-nauka-inspirowana-metoda-montessori/