Wprowadzenie do tematu zajęć poprzez wysłuchanie piosenki pt. „Kolorowa książka”
muzyka i tekst. E. Pałasz
Kolorowa książka,
książka ulubiona,
obrazkami, literkami
chce przemówić do nas.
Ref.: Bajki stare, bajki nowe
są w tej książce kolorowej.
Bajki stare, bajki nowe
są w tej książce kolorowej.
W kolorowej książce
bajki są ukryte.,
ja nie umiem ich przeczytać,
jeszcze nie znam liter.
Ref.: Bajki stare, bajki nowe…
Kolorową książkę
czytać się nauczę
i otworzę bramę bajek
kolorowym kluczem.
„Od autora do czytelnika”- zapoznanie dzieci z etapami powstawania książki. Oglądanie i opowiadanie treści kolejnych obrazków historyjki:
Praca plastyczna – „Zakładka do książki – gąsienica”. Kształtowanie umiejętności tworzenia własnych kompozycji.
Ćwiczenia kreatywnie w domuJak zrobić masę papierową?