Wycieczka Zamość – Szczebrzeszyn – Zwierzyniec 2016

In Aktualności, Imprezy, Wycieczki, Wydarzenia by Anna_Michnicka

W dniach 16.05.-17.05.2016r. Odbyła się wycieczka szkolna do Zamościa-Szczebrzeszyna-Zwierzyńca. W wycieczce wzięli udział uczniowie Szkoły Podstawowej, Gimnazjum i klas Przysposabiającego Specjalnego Ośrodka Szkolno- Wychowawczego „Złote Serce” w Pińczowie. Wraz z rodzicami i personelem szkolnym.

Pierwszego dnia po dotarciu na miejsce spotkaliśmy się z dwoma przewodnikami, którzy oprowadzili nas po Zamościu. Zwiedzaliśmy tam Rynek Wielki, gdzie na Ratuszu hejnalista grał hejnał Zamościa na trzy strony świata. Ciekawymi budowlami były Kamieniczki ormiańskie oraz Katedra. Następnie odwiedziliśmy Bastion siódmy, gdzie główną atrakcją był wystrzał z armat. Trójka naszych podopiecznych miała tą możliwość i ładowała proch do armat, po czym wykonywała wystrzał. Byli to: Agnieszka Grudzień, Mateusz Bielecki i Mateusz Lasia. Dostali oni pamiątkowe dyplomy z tego wydarzenia. Po pysznym obiedzie udaliśmy się autokarami do Szczebrzeszyna, gdzie podziwialiśmy pomnik Chrząszcza oraz przepiękną cerkiew żydowską. Wieczorem odbyła się kolacja w Zwierzyńcu połączona z grillem i dyskoteką na świeżym powietrzu. Wszyscy bawili się doskonale i każdy w dobrych humorach poszedł spać.

Następnego dnia po śniadaniu – spotkanie z przewodnikami i zwiedzanie Zwierzyńca. Oglądaliśmy tam piękny Kościół na wodzie,pomnik Szarańczy oraz browar. W godzinach popołudniowych przechadzaliśmy się ścieżką do Stawów Echo oraz spacerowaliśmy i podziwialiśmy chronioną roślinność i mieszkańców Roztoczańskiego Parku Narodowego. Na końcu obejrzeliśmy film przyrodniczy w Muzeum oraz gatunki zwierząt, które można spotkać w tym miejscu. Po obiedzie udaliśmy się w drogę powrotną do Pińczowa. Jednak po drodze czekała na nas miła niespodzianka, a mianowicie kolacja w „Zajeździe pod dębami” w Łoniowie. Uśmiech zadowolonych i szczęśliwych dzieci – bezcenne!