Pisanki kolorowe – ćwiczymy myślenie i mowę, czyli WIELKANOCNE KODOWANIE

Co daje zabawa w kodowanie z dzieckiem:
– rozwija myślenie logiczne,
– usprawnia lewą półkulę mózgu,
– uczy kategoryzowania i segregowania elementów według przyjętego kryterium,
– doskonali stosowanie pojęć matematycznych,
– usprawnia mowę.

Zakodowane pisanki

Materiały do wydrukowania:

https://www.logopestka.pl/wp-content/uploads/2019/03/Pisanki-kodowanie-2str.pdf



Gdzie jest kurczątko? – ćwiczenia orientacji w przestrzeni

Cele zabawy:
– zabawa kształcąca orientację w przestrzeni,
– utrwalająca pojęcia matematyczne,
– możliwość przełożenia jej na zabawę z maskotką.

Przebieg zabaw w dwóch wersjach z karta pracy i z maskotką:

Przygotuj: 2 krzesła, maskotkę, kartoniki z pojęciami: ZA, POD, NAD… itp

 Zabawa 1. Wykorzystaj kartę pracy.

https://www.logopestka.pl/wp-content/uploads/2020/04/Gdzie-jest-kurcz%C4%85tko_.pdf

Dziecko nazywa położenie kurczątka na karcie pracy. Koloruje odpowiednie pole.

Zabawa 2. W domu
Wersja 1.
Dziecko układa dowolną maskotkę zgodnie z poleceniem rodzica np. Ułóż maskotkę na krześle. Ułóż maskotkę pod łóżkiem.
*Możemy korzystać z różnych mebli w domu. To dodatkowe ćwiczenie uwagi dziecka oraz pamięci słuchowej.

Wersja 2.
Zamiana ról – teraz dziecko wydaje polecenia – rodzic układa maskotkę. Dziecko ocenia – poprawnie czy nie. Wersja 3. Dziecko zamyka oczy. W tym czasie rodzic układa maskotkę. Dziecko po otworzeniu oczu, określa położenie maskotki.


Materiały logopedyczne

Gimnastyka buzi i języka
Kwadratowa Gimnastyka buzi i języka
Onomatopeje
Ptasia kostka
Ćwiczenie pamięci i stymulacja mowy
Żabi Piotruś gimnastyka artykulatorów