TEMAT TYGODNIA: W ŚWIECIE WYOBRAŹNI
Poniedziałek 11 maj 2020r.
TEMAT: LUBIMY FANTAZJOWAĆ
1. Głośne czytanie opowiadania Z. Staneckiej „Rysunek” i wiersza N. Usenko „Fantazja”. Praca z tekstami 1-str. 66/ćw.1,2,3,4 1- str. 67/ćw. 1,2,4
2. Przepisz do zeszytu – co to jest Talent, Zdolności
2- str. 57-59
3. Puszczanie baniek mydlanych przy muzyce. Przepis na bańki mydlane: Najprostszym i najtańszym sposobem będzie po prostu:
- woda z kranu -1 litr,
- płyn do mycia naczyń – 2-3 łyżki
- gliceryna – 1 łyżeczka
Można oczywiście robić bańki mydlane bez gliceryny, ale to właśnie ona sprawia, że nasze bańki mydlane są kolorowe, sprężyste i wytrzymałe. Glicerynę w płynie można kupić w każdej aptece. Sprzedawana jest w małych plastikowych buteleczka (koszt ok. 3 zł). Jedna taka buteleczka pozwoli nam na wykonanie kilku litrów domowego płynu do baniek mydlanych.
Gabi
Praca plastyczna – Przygotuj karton i farby. Namaluj jednobarwną plamę, a następnie wyczaruj z niej obraz, który podsunie ci fantazja.
TEMAT: CO TO JEST DIALOG?
1. Przepisz regułkę do zeszytu 1-str97
1- str. 96-97/ćw. 1,2,3,4,5
2- str. 86-87
Wtorek 12 maj 2020r.
TEMAT: ROZKŁADANIE LICZB DUCYFROWYCH NA JEDNOSCI I DZIESIĄTKI
- Uzupełnij kartę i wklej do zeszytu
GABI
3- str. 37,9,10
Tekst do czytania 1- 108-109
Środa 13 maj 2020r.
TEMAT: MAGIA TEATRU
- Wprowadzenie do tematu – Teatr- obejrzyj prezentacje
2. Wytnij, pokoloruj i wklej do zeszytu kartę pracy – scena
TEMAT: JAK NALEŻY ZACHOWAĆ SIĘ W TEATRZE
3. Uzupełnij Kart pracy2-str.60-61
Czwartek 14 maj 2020r.
TEMAT: RODZAJE LALEK W TEATRZE
- Przeczytaj tekst i zrób ćwiczenia1-str.72/ćw.1,2
- Uzupełnij karty pracy
2-str.62
Piątek 15 maj 2020r.
TEMAT: DUŻO UMIEM, DUŻO WIEM
- Zakręć kołem i dokończ zdanie
- Woreczek do ćwiczeń gimnastycznych poniżej link z instrukcją
https://www.zakumaj.pl/artykuly/jak-zrobic-woreczek-z-grochem-dla-dziecka.html
- Wykonaj ćwiczenia zrobionym woreczkiem – zabawa dla całej rodziny
2. Zabawa orientacyjno-porządkowa z elementem wyprostnym.
Dzieci trzymają woreczek w ręce i biegają swobodnie po sali. Na sygnał nauczycielki, zatrzymują się, kładą woreczek na głowie, idą kilka kroków w przód, siadają skrzyżnie, następnie wstają, zdejmują woreczek z głowy i powtarzają bieg w rozsypce. Wszystkie czynności należy wykonać ostrożnie, by woreczek nie upadł na ziemię.
3. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Rzuć-podnieś”
Dzieci stoją w rozsypce, w małym rozkroku, woreczek trzymają oburącz przed sobą. Na polecenie przenoszą woreczek oburącz za głową (łokcie w górze, cofnięcie w tył), puszczają woreczek za plecami, następnie składają się w przód, chwytają woreczek oburącz, podnoszą go w przód na skos i pokazują nauczycielce.
4. Ćwiczenia tułowia – skłony boczne
Siad skrzyżny, woreczek na głowie, ręce złożone na kolanach, plecy proste. Skłon tułowia w lewo (bardzo wolno) – woreczek spada na ziemię. Podnieść woreczek lewą ręką, położyć na głowie i ćwiczenie wykonać w prawą stronę.
5. Zabawa na czworakach „Kulawy lis”
Włożyć woreczek pod kolano zgiętej lewej nogi i przyjąć pozycję na czworakach. Dzieci posuwają się na rękach podskokami na prawej nodze (tej, która nie trzyma woreczka). Po kilku podskokach siad skrzyżny i swobodna zabawa woreczkiem. Po chwili dzieci wkładają woreczek pod prawe kolano i powtarzają chód na czworakach.
6. Ćwiczenie mięśni grzbietu
Leżenie przodem, woreczek pod brodą, trzymany oburącz za rogi. Uniesienie na moment w górę klatki piersiowej i łokci, a następnie powrót do leżenia. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.
7. Zabawa bieżna „Znajdź swój kolor”
Dzieci swobodnie biegają w rozsypce, woreczki trzymają w jednej ręce. Na hasło: „Stój” – zatrzymuja się w miejscu. Następnie nauczycielka zapowiada: biegiem do mnie!” – podnosząc jednocześnie ręce z krążkami (w każdej ręce inny kolor). Dzieci, które widzą swój kolor biegną w kierunku nauczycielki i ustawiają się w kolejce przez krążkiem w kolorze swojego woreczka. Nauczycielka zmienia miejsce w którym stoi i do którego przybiegają dzieci.
8. Rzuty „Celuj w okienko”
Dzieci stają w dwóch rzędach przed prowadzącą. Dzieci odwracają się twarzami do siebie i oddaja obydwa woreczki jednemu szeregowi. Następnie tworzą szeroka uliczkę, na pięć kroków. Szereg bez woreczków staje tyłem do kolegów, w rozkroku. Dzieci z woreczkami celują prawą i lewą ręką, rzutem dowolnym, w okienko utworzone przez rozkrok współćwiczących. Zmieniamy role. Należy zwrócić uwagę na to by były wykonane raz prawą, raz lewą ręką. Na zakończenie zabawy każde dziecko otrzymuje swój woreczek.
9. Skręty tułowia i ćwiczenia równowagi
Ustawienie w rozsypce. Dzieci stoją na prawej nodze, lewą, zgiętą w kolanie, podnoszą w tył, kierując stopę mocno w górę. Woreczek w lewej ręce. Na polecenie nauczycielki wykonują skręt tułowia w lewo i próbują ułożyć woreczek na stopie nogi zgiętej do tyłu. Komu uda się to zrobić – klaszcze w ręce. Ćwiczenie należy wykonać kilka razy stojąc raz na prawej raz na lewej nodze.
10. Ćwiczenie mięśni brzucha
Leżenie tyłem, nogi zgięte w kolanach, ustawione na ziemi skulnie. Woreczek między stopami. Podnoszenie nóg w górę w pion i stawianie na ziemi.
11. Podskoki „Przeskocz woreczek”
Rozsypka. Woreczki leżą na ziemi, przy każdym stoi dziecko. Na polecenie nauczycielki dzieci przeskakują woreczki obunóż, skaczą w przód i w tył. Dopilnować, aby skoki były wykonane miękko, elastycznie, na palcach.
12. Ćwiczenie stóp
Siad skulny podparty. Chwyt woreczka palcami stopy lewej i prawej na zmianę.
13. Ćwiczenie wyprostne
Marsz z woreczkiem na głowie po obwodzie koła. Przechodząc koło pudełka, przeznaczonego na woreczki, każde dziecko wykonuje skłaon głowa w przód i wrzuca w ten sposób woreczek do pudełka.
4. PRACA PLASTYCZNA- Wyklej jakim materiałem chcesz lub pokoloruj maski
2-str.63-65
Gabi
1-str.107 przeczytaj tekst
2-str.82-85