Wycieczka do Warszawy 2017

In Aktualności, Wycieczki, Wydarzenia by Anna_Michnicka

W dniach 08.06.-09.06.2017 roku odbyła się dwudniowa wycieczka szkolna do naszej stolicy – Warszawy. W wycieczce wzięli udział uczniowie Szkoły Podstawowej, Gimnazjum i klas Przysposabiającego Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego „Złote Serce” w Pińczowie. Wraz z rodzicami i personelem szkolnym.

Pierwszego dnia po dotarciu na miejsce spotkaliśmy się z dwoma przewodniczkami, które oprowadziły nas po bajecznych Łazienkach Królewskich. Zwiedzaliśmy tam Pałac na Wyspie, jeden z najcenniejszych polskich zabytków z Królewską Galerią Obrazów;
Starą Oranżerię, w której znajdują się Królewska Galeria Rzeźby z gipsowymi kopiami najsłynniejszych rzeźb starożytnego świata oraz Teatr Królewski, następnie Biały Domek – pierwszą budowlę wzniesioną od podstaw na zlecenie Stanisława Augusta, w której mieści się Królewska Galeria Grafiki. W ogrodach spacerowaliśmy ścieżkami oraz alejkami wśród drzew, krzewów i kwiatów. Mogliśmy odpocząć i zrelaksować się w strefie leżakowania, mieszczącej się nieopodal Nowej Oranżerii. Duże wrażenie na nas zrobiły grające ławeczki, pierwszą mogliśmy posłuchać przy pomniku Chopina.

Następnie udaliśmy się autokarem do hotelu na pyszny obiadek, aby nabrać siły na zwiedzanie pięknej Starówki, spacerowaliśmy alejkami starego miasta i podziwialiśmy Plac Zamkowy, przy którym stoi Zamek Królewski oraz Kolumna Zygmunta III, zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie pod Pomnikiem Warszawskiej Syrenki. Na zakończenie dnia pełnego wrażeń, odbył się grill i dyskoteka na świeżym powietrzu.

Następnego dnia wjechaliśmy na 30-ste piętro Pałacu Kultury i Nauki gdzie z tarasu widokowego podziwialiśmy całą panoramę Warszawy. Stamtąd wyruszyliśmy do Muzeum Wojska Polskiego tematem przewodnim tej wycieczki było uzbrojenie rycerza i husarza. Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy od dziejów Mieszka I i jego drużyny. Następnie zawędrowaliśmy w czasy Władysława Łokietka, tu zapoznaliśmy się z podstawowym wyposażeniem rycerza. Wędrując muzealnymi korytarzami poznawaliśmy historię kolejnych władców i zmieniającego się uzbrojenia. Duża atrakcją dla dzieci była możliwość wejścia na pokład wojskowego samolotu. Po obiedzie udaliśmy się w drogę powrotną do Pińczowa. Jednak po drodze czekała na nas niespodzianka, a mianowicie kolacja w McDonaldzie w Kielcach. Uśmiechnięci, zadowolonych, szczęśliwi i bogatsi w wiedzę wróciliśmy do Pińczowa.