Zielona Szkoła 2020

In Aktualności, Imprezy, Sport, Wycieczki, Wydarzenia by Anna_Michnicka

Doskonałym sposobem na kształtowanie umysłu, charakteru i osobowości dziecka jest przeniesienie zajęć dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w atrakcyjne pod wieloma względami miejsce. W związku z tym w ramach Zielonej Szkoły odbyła się sześciodniowa wycieczka nad morze. Wzięło w niej udział aż 142 uczestników.

13 września 2020 roku po przyjeździe na miejsce zostaliśmy zakwaterowani w pięknym hotelu w Pucku, położonym nad samym morzem. Miasto to znajduje się w województwie pomorskim, leży na Kaszubach u ujścia Płutnicy do Zatoki Puckiej. Nie należy do wielkich miast, jednak ze względu na swoje położenie stanowi ważny punkt turystyczny na polskim wybrzeżu. Jest odwiedzane przede wszystkim przez miłośników sportów wodnych wymagających odpowiednich warunków, takich jak windsurfing, kitesurfing czy żeglarstwo.

Filmowe podsumowanie Zielonej Szkoły

W poniedziałek zwiedzaliśmy wraz z przewodnikami miasto Puck. Podczas spaceru odwiedziliśmy najważniejsze zabytki tego starego miasta takie jak: zegar słoneczny, Pomnik Generała Józefa Hellera, Stary Rynek, Gotycki Kościół Świętych Apostołów Piotra i Pawła, Ławeczkę Generała Mariusza Zaruskiego, molo w Pucku. Tego samego dnia w ramach ścieżki proekologicznej sprzątaliśmy plażę. Miało to na celu uświadomienie dzieciom, że ochrona środowiska jest obowiązkiem każdego człowieka.

Kolejnego dnia również nie zabrakło atrakcji. Udaliśmy się autokarami do Gdyni gdzie zwiedzaliśmy: Muzeum Marynarki Wojennej, okręt ORP „Błyskawica” oraz cieszące się największym zainteresowaniem Akwarium Gdyńskie – ogród zoologiczny działający w strukturach Morskiego Instytutu Rybackiego. Kolejną atrakcją był spacer po Sopockim molo, podczas którego degustowaliśmy pyszne lody oraz gofry. Po powrocie do Pucka udaliśmy się na plażę, na której odbył się konkurs budowli z piasku, gry i zabawy z piłką, zbieraliśmy muszelki, podziwialiśmy piękno nadmorskiej przyrody.

Środowy dzień przyniósł nam piękną pogodę. W tym też dniu odwiedziliśmy Hel oraz Fokarium i Muzeum Obrony Wybrzeża. Bardzo ważny jest fakt, że Fokarium Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego nie jest ogrodem zoologicznym ani cyrkiem z tresowanymi zwierzętami. Celem jego powstania nie było też stworzenie turystycznej atrakcji lecz miejsca wspomagania ochrony gatunku i upowszechniania o nim wiedzy.

Po powrocie do hotelu czekał na nas pyszny obiad. Każdy wieczór spędzony nad morzem przynosił mnóstwo atrakcji w formie grilla, dyskotek oraz spacerów brzegiem morza przy zachodzącym słońcu.

Prezentacja zdjęć z Zielonej Szkoły

Podczas czwartkowego spaceru mogliśmy obserwować ludzi uprawiających Kitesurfing. Jest to sport wodny polegający na poruszaniu się po wodzie na desce lub hydroskrzydle z pomocą pędnika – latawca. Mimo że sport ten wiele łączy z windsurfingiem – z technicznego punktu widzenia bardziej przypomina snowboard, ponieważ prowadzi deskę po krawędzi, a nie płasko. Idealny akwen do uprawiania kitesurfingu to taki, który spełnia następujące warunki: duża, pusta przestrzeń na lądzie do startowania i lądowania, brak wysokich przeszkód wzdłuż brzegu, płytka woda, piaszczyste dno, i stabilny wiatr. Wszystkie te warunki spełnia właśnie Zatoka Pucka.

Ostatniego dnia po śniadaniu pożegnaliśmy się z morzem i wyruszyliśmy w drogę powrotną. To były niezwykłe dni, które minęły bardzo szybko. Pozostało wiele pięknych wspomnień oraz nadzieja, że kiedyś jeszcze tam wrócimy…