Blok tematyczny – Co słyszymy­­

Cel główny – Wyrabianie odpowiednich reakcji na różne elementy muzyki

Bardzo proszę aby rodzic puszczał na telefonie różnorodne odgłosy dotychczas poznane przez dzieci np. odgłos wody, zwierząt, klaksonu samochodowego. Następnie proszę w książkach, które macie w domu, gazetach, przedmiotach codziennego użytku pokazać dziecku, tak aby działało skojarzeniowo na głos i obrazek, aby mogło samo pokazać na danym obrazku co słyszy. Następnie proszę aby dzieci pisały po śladzie litery, w ramach przypomnienia i doskonalenia pisania.

Blok tematyczny – Pojazdy na kołach

Cel główny – przypomnienie poznanego koła jako figury geometrycznej i zaznajomienie z przedmiotami w kształcie koła

Proszę o przypomnienie dziecku figurę geometryczną – koło, wykorzystajmy do tego sylwety kół, zabawki, pojazdy na kołach, pokażmy dziecku, że nasze koło jest każdego dnia wokół nas pod różną postacią. Proszę wybrać dowolną grafikę do pokolorowania, która odzwierciedli figurę geometryczna jaką jest koło.

Link do tematyki

Blok tematyczny – Emocje

Cel główny – wzbogacenie słownictwa z tematem zajęć, rozpoznawanie, nazywanie i wyrażanie podstawowych uczuć i emocji, budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby, pobudzanie wyobraźni, kształtowanie myślenia przyczynowo – skutkowego.

Proszę o narysowanie na kartce papieru minek z emocjami tak aby dzieci mogły je pokolorować, każdą z nich podpisać tzn. smutek, radość, złość itd. można się sugerować pomocami. Proszę każdego dnia aby dzieci na obrazku pokazywały stan emocji jakie maja.

Link do tematyki

Blok tematyczny – Ile to jest CZTERY i jak wygląda?

Cel główny –  wspomaganie myślenia operacyjnego – kształtowanie pojęcia liczby

zapoznanie z graficznym zapisem cyfry 4, wskazywanie na palcach do 4, przeliczanie elementów w zbiorach

Proszę o narysowanie na kartce papieru cyfry 4, najpierw dziecko rysuje palcem po śladzie, następnie pisze po śladzie cyfrę 4. Proszę aby dziecko wskazywało na palcach do 4, w ramach przypomnienia.

Link do tematyki

Blok tematyczny – Ile to jest CZTERY i jak wygląda?

Cel główny –  wspomaganie myślenia operacyjnego – kształtowanie pojęcia liczby;

zapoznanie z graficznym zapisem cyfry 4, wskazywanie na palcach do 4, przeliczanie elementów w zbiorach

Proszę o narysowanie na kartce papieru cyfry 4, najpierw dziecko rysuje palcem po śladzie, następnie pisze po śladzie cyfrę 4. Proszę aby dziecko wskazywało na palcach do 4, w ramach przypomnienia.

Link do tematyki