Wprowadzenie do tematu zajęć poprzez wysłuchanie piosenki pt. „Kolorowa książka”

muzyka i tekst. E. Pałasz
Kolorowa książka,
książka ulubiona,
obrazkami, literkami
chce przemówić do nas.


Ref.: Bajki stare, bajki nowe
         są w tej książce kolorowej.
         Bajki stare, bajki nowe
         są
  w tej książce kolorowej.

W kolorowej książce
bajki są ukryte.,
ja nie umiem ich przeczytać,
jeszcze nie znam liter.


Ref.: Bajki stare, bajki nowe…

Kolorową książkę
czytać się nauczę
i otworzę bramę bajek
kolorowym kluczem.

„Od autora do czytelnika”- zapoznanie dzieci z etapami powstawania książki. Oglądanie i opowiadanie treści kolejnych obrazków historyjki:

Praca plastyczna – „Zakładka do książki – gąsienica”. Kształtowanie umiejętności tworzenia własnych kompozycji.

Ćwiczenia kreatywnie w domu
Jak zrobić masę papierową?