Temat tygodnia: Święta Wielkanocne
1. Ćwiczymy orientację przestrzenną:
- https://www.matzoo.pl/klasa1/prawo-lewo_6_322
- https://www.matzoo.pl/klasa1/kierunki_6_321
- https://www.matzoo.pl/klasa1/polozenie_6_325
- https://www.matzoo.pl/klasa1/nad-pod-po-lewej-po-prawej_6_324
2. Utrwalamy alfabet:
3. Przypominamy wiadomości o Świętach Wielkanocnych:
- https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_22_111_
- wybieramy zakładkę Świąteczne zwyczaje: temat 138 ,139,140
I. Funkcjonowanie osobiste i społeczne
a) orientacja przestrzenna
b) analiza, synteza głoskowa, sylabowa, grafomotoryka
c) Ćwiczymy umiejętności matematyczne
d) Ćwiczymy czytanie- zadania dla Krzysia, Bartka , Mariuszka, Patrycji
II. Zajęcia rozwijające kreatywność
Zachęcam do wykonania pracy plastyczno-technicznej na podstawie filmu zamieszczonego na YouTube (film poniżej) lub skorzystania z propozycji zamieszczonej pod filmem.
W związku z zawieszeniem zajęć edukacyjnych-wychowawczych w szkole prosi się rodziców, aby ich dzieci w czasie tej przerw oczywiście na miarę możliwości, poświęciły czas na poszerzenie i utrwalanie zdobytych wiadomości.
Jeżeli, ktoś ma dostęp do internetu, a nie ma możliwości wydrukowania kart pracy to bardzo proszę, aby przerysować lub przepisać pracę na kartkę papieru.
Dodatkowo podaję linki, będą on przydatne dla wszystkich, a w szczególności dla tych, którzy nie mają drukarki i nie mogą drukować. Na tej stronie będą mogli ćwiczyć nabyte umiejętności, wykonywać zadania zdalnie bez drukowania.
https://matzoo.pl – kopiujemy link do przeglądarki Google i w tym tygodniu proszę o wykonanie następujących zadań
- wchodzimy na „Zerówkę” wybieramy zakładkę „Poznajemy liczby” i wykonujemy po kolei polecenia.
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_22_111_p6- kopiujemy link do przeglądarki Google i wykonujemy po kolei ćwiczenia.
Oczywiście rozkładamy sobie materiał na cały tydzień.
Temat tygodnia: Wiosna w przyrodzie
Spośród zamieszczonych kart pracy wybieramy tylko te, które nasze dziecko jest w stanie wykonać, ponieważ w klasie są dzieci na różnym poziomie funkcjonowania intelektualnego.
Aby pobrać rysunek na komputer, kliknij na niego prawym przyciskiem myszy i z rozwijanej listy wybierz pozycję „Zapisz obrazek jako”.
Edukacja matematyczna
Edukacja społeczno-przyrodnicza
1. Proszę, aby dzieci założyły hodowlę fasoli i prowadziły obserwację.
Jak założyć hodowlę fasoli? – instrukcja dla Ucznia
Co jest potrzebne?
– 3 nasiona fasoli (proponuję fasolę „Jaś”, bo nasiona są duże i dobrze widoczne są ich wszystkie części oraz zmiany w nich zachodzące, inne odmiany są również dobre)
– słoik 0,25 l
– podstawka – miseczka pod słoik
– gaza
– gumka recepturka
Co zrobić?
Gazę złożoną 2-krotnie naciągnąć na słoik i przymocować do niego gumką. Palcem wcisnąć gazę do środka słoika, tak, aby powstał dołek, w którym należy umieścić nasiona. Nadmiar gazy obciąć. Do słoika wlać wodę tak, aby nasiona były stale wilgotne. Gaza nasiąka wodą i za jej pośrednictwem woda spływa do spodeczka. Z tego względu należy kilka razy dziennie uzupełniać wodę w słoiku, aby zapewnić nasionom ciągły dostęp wilgoci. Gdy pojawią się korzenie nie będzie konieczne tak częste uzupełnianie wody.
Proszę o obejrzenie filmu i na jego podstawie uzupełnienie kart pracy:
Praca plastyczno-techniczna
Z dostępnych materiałów i na miarę możliwości każdego dziecka, proszę wykonać prace plastyczno-techniczną, np. bociana, motyla, dowolnego kwiatka wiosennego wykleić bibułą, papierem kolorowym lub pokolorować albo skorzystać z instrukcji na youtube – https://www.youtube.com/watch?v=s12PihC5OHc – i wykonać pracę przedstawioną na filmie.
Dziękuję i życzę owocnej pracy.