Pracujemy według wskazówek z pierwszego tygodnia, jeśli nie mamy możliwości wydrukowania kart pracy to staramy się przerysować/przepisać zadania. Zadany materiał rozkładamy sobie na cały tydzień. Spośród zamieszczonych kart pracy, wybieramy tylko te, które nasze dziecko jest w stanie wykonać.

Temat tygodnia: Zwierzęta na wiejskim podwórku

Linki przydatne dla wszystkich, a w szczególności dla tych, którzy nie mają drukarki i nie mogą drukować.

1. Mniej, więcej, tyle samo
https://matzoo.pl/klasa2/wiecej-mniej_63_334

2. Analiza, synteza głoskowa, sylabowa
http://pisupisu.pl/klasa2/rozsypanka-slow
http://pisupisu.pl/klasa2/2-literowe-2-sylabowcex4

I. Funkcjonowanie osobiste i społeczne

1) Zwierzęta w gospodarstwie domowym – proszę aby dzieci obejrzały następujący film

2) Mniej, więcej, tyle samo

Z rozsypani literowej ułóż zdania i zapisz je w zeszycie.
maluje               Marta              farbami                 ptaki.              Piękne

ma          i         malutki         serek         Myszka            szynkę

domu        z         Obok         biega          Łatkiem.             Helenka

robią        z       sok        i       Żaneta        Bożena           rzepy.

Piękny       wykonał           karmnik          ptaków.       dla        Krzyś

sosenką          kicają             zające.             wesołe         Za

Na podstawie wiersza „Kwoka” Jana Brzechwy wypisz nazwy zwierząt, które Kwoka zaprosiła do siebie w gości. Uczniowie niepiszący mogą wspólnie z rodzicami spróbować namalować zwierzątka i je pokolorować. Oceń postępowanie bohaterki wiersza.

„Kwoka” Jan Brzechwa
Proszę pana, pewna kwoka
Traktowała świat z wysoka
I mówiła z przekonaniem:
„Grunt to dobre wychowanie!”
Zaprosiła raz więc gości,
By nauczyć ich grzeczności.
Pierwszy osioł wszedł, lecz przy tym
W progu garnek stłukł kopytem.
Kwoka wielki krzyk podniosła:
„Widział kto takiego osła?!”
Przyszła krowa. Tuż za progiem
Zbiła szybę lewym rogiem.
Kwoka gniewna i surowa
Zawołała: „A to krowa!”
Przyszła świnia prosto z błota.
Kwoka złości się i miota:
„Co też pani tu wyczynia?
Tak nabłocić! A to świnia!”
Przyszedł baran. Chciał na grzędzie
Siąść cichutko w drugim rzędzie,
Grzęda pękła. Kwoka wściekła
Coś o łbie baranim rzekła
I dodała: „Próżne słowa,
Takich nikt już nie wychowa,
Trudno… Wszyscy się wynoście!”
No i poszli sobie goście.
Czy ta kwoka, proszę pana,
Była dobrze wychowana?

Na podstawie założonej hodowli fasoli uzupełnijcie poniższe ćwiczenie.

4) Doskonalimy umiejętności matematyczne

Oblicz:
12+6=                                                            15+2=

8+8=                                                              9+7=

12-4=                                                             4+10=

20-4=                                                             18- 8 =