Temat tygodnia: Święta Wielkanocne

1. Ćwiczymy orientację przestrzenną:

2. Utrwalamy alfabet:

3. Przypominamy wiadomości o Świętach Wielkanocnych:

I. Funkcjonowanie osobiste i społeczne
a) orientacja przestrzenna

b) analiza, synteza głoskowa, sylabowa, grafomotoryka

c) Ćwiczymy umiejętności matematyczne

d) Ćwiczymy czytanie- zadania dla Krzysia, Bartka , Mariuszka, Patrycji

II. Zajęcia rozwijające kreatywność

Zachęcam do wykonania pracy plastyczno-technicznej na podstawie filmu zamieszczonego na YouTube (film poniżej) lub skorzystania z propozycji zamieszczonej pod filmem.


W związku z zawieszeniem zajęć edukacyjnych-wychowawczych w szkole prosi się rodziców, aby ich dzieci w czasie tej przerw oczywiście na miarę możliwości, poświęciły czas na poszerzenie i utrwalanie zdobytych wiadomości.

Jeżeli, ktoś ma dostęp do internetu, a nie ma możliwości wydrukowania kart pracy to bardzo proszę, aby przerysować lub przepisać pracę na kartkę papieru.

Dodatkowo podaję linki, będą on przydatne dla wszystkich, a w szczególności dla tych, którzy nie mają drukarki i nie mogą drukować. Na tej stronie będą mogli ćwiczyć nabyte umiejętności, wykonywać zadania zdalnie bez drukowania.

https://matzoo.pl – kopiujemy link do przeglądarki Google i w tym tygodniu proszę o wykonanie następujących zadań

  • wchodzimy na „Zerówkę” wybieramy zakładkę „Poznajemy liczby” i wykonujemy po kolei polecenia.

https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_22_111_p6- kopiujemy link do przeglądarki Google i wykonujemy po kolei ćwiczenia.

Oczywiście rozkładamy sobie materiał na cały tydzień.

Temat tygodnia: Wiosna w przyrodzie

Spośród zamieszczonych kart pracy wybieramy tylko te, które nasze dziecko jest w stanie wykonać, ponieważ w klasie są dzieci na różnym poziomie funkcjonowania intelektualnego.

Aby pobrać rysunek na komputer, kliknij na niego prawym przyciskiem myszy i z rozwijanej listy wybierz pozycję „Zapisz obrazek jako”.

Edukacja matematyczna

Edukacja społeczno-przyrodnicza

1. Proszę, aby dzieci założyły hodowlę fasoli i  prowadziły obserwację.

Jak założyć hodowlę fasoli? – instrukcja dla Ucznia
Co jest potrzebne?
– 3 nasiona fasoli (proponuję fasolę „Jaś”, bo nasiona są duże i dobrze widoczne są ich wszystkie części oraz zmiany w nich zachodzące, inne odmiany są również dobre)
– słoik 0,25 l
– podstawka – miseczka pod słoik
– gaza
– gumka recepturka

Co zrobić?
Gazę złożoną 2-krotnie naciągnąć na słoik i przymocować do niego gumką. Palcem wcisnąć gazę do środka słoika, tak, aby powstał dołek, w którym należy umieścić nasiona. Nadmiar gazy obciąć. Do słoika wlać wodę tak, aby nasiona były stale wilgotne. Gaza nasiąka wodą i za jej pośrednictwem woda spływa do spodeczka. Z tego względu należy kilka razy dziennie uzupełniać wodę w słoiku, aby zapewnić nasionom ciągły dostęp wilgoci. Gdy pojawią się korzenie nie będzie konieczne tak częste uzupełnianie wody.

Tak powinna wyglądać prawidłowo przygotowana hodowla.
Proszę o obejrzenie filmu i na jego podstawie uzupełnienie kart pracy:

Praca plastyczno-techniczna

Z dostępnych materiałów i na miarę możliwości każdego dziecka, proszę wykonać prace plastyczno-techniczną, np. bociana,  motyla, dowolnego kwiatka wiosennego wykleić bibułą, papierem kolorowym lub pokolorować albo skorzystać z instrukcji na youtube – https://www.youtube.com/watch?v=s12PihC5OHc – i wykonać pracę przedstawioną na filmie.
Dziękuję i życzę owocnej pracy.