1. Etap edukacyjny: II etap edukacyjny.
  2. Stopień niepełnosprawności: uczniowie z niepełnosprawnością umiarkowaną i znaczną oraz autyzmem.
  3. Wspierane/ rozwijane umiejętności.

Nadrzędnym celem przygotowanych przez mnie materiałów  jest wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego potencjałem i możliwościami. W tworzeniu kart pracy starałam się uwzględniać rozwój psychofizyczny dziecka, jego potrzeby i zainteresowania.

Przygotowane karty pracy mają na celu:

  • utrwalenie wiedzy z zakresu następstwa pór roku, zwrócenie uwagi dziecka na zmiany charakterystyczne zachodzące w przyrodzie w okresie wiosny. Zwłaszcza jej zwiastuny i symbole.
  • Kształtowanie spostrzegawczości wzrokowej poprzez wyszukiwanie takich samych przedmiotów, sylab, liter, cyfr.
  • Usprawnianie motoryki małej poprzez liczne kolorowanki obrazkowe, wykonywanie prac plastycznych takich jak lepienie z plasteliny czy wydzieranie kawałków kolorowego papieru.
  • Usprawnianie grafomotoryki-  pisanie po śladzie liter, wyrazów, cyfr, działań matematycznych, ukierunkowują lateralizację dziecka, wyrabiają prawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego, a ponadto przygotowują do opanowania przez uczniów umiejętności pisania. Rozwijają koordynację wzrokowo- ruchową.
  • Kształtowanie umiejętności liczenia, dodawania i odejmowania- liczenie konkretnych przedmiotów, liczenie na palcach, liczydle, patyczkach, kolorowanie przedmiotów zgodnie z podaną cyfrą.
  • Utrwalenie poznanych liter, rozpoznawanie ich w tekście, w rozsypance wyrazowej. Tworzenie wyrazów z sylab, dopasowywanie podpisów do rysunków.
  • Utrwalenie umiejętności czytania prostych sylab, wyrazów i zdań.
  • Wzbogacenie wiedzy na temat upływu czasu, znajomości zegara, odczytywania pełnych godzin.
  • Utrwalenie znajomości kolejnych dni tygodnia.
  • Utrwalenie nazw posiłków spożywanych w ciągu dnia. Rozpoznawanie produktów, potraw.
Karty pracy na poniedziałek
Karty pracy na wtorek
Karty pracy na środę
Karty pracy na czwartek
Karty pracy na piątek