Kl. IV- VIII- uczniowie z niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym
MOI DRODZY UCZNIOWIE, PRACUJEMY DALEJ!!!
Zadany materiał rozkładamy sobie na cały tydzień. Spośród zamieszczonych kart pracy, wybieramy tylko te, które nasze dziecko jest w stanie wykonać.
Wychowawca : Małgorzata Gurak
MOI DRODZY UCZNIOWIE, PRACUJEMY DALEJ!!!
Temat tygodnia: Polska – mój kraj.
I Zabawa matematyczna ,,Długi- krótki” – ćwiczenia w mierzeniu długości.
1) Przygotuj 8 sznurków/wstążek w dwóch kolorach, np. cztery sznurki czerwone, cztery żółte (jednakowej długości) oraz linijkę/miarkę krawiecką. Rodzic układa ze sznurków dwie drogi (każda składa się z 4 sznurków w tym samym kolorze, np. droga czerwona i droga żółta). Drogi są do siebie równoległe.
• Rodzic pyta: – Czy obie drogi mają taką samą długość? – Dlaczego tak uważacie?
Następnie jedna z dróg zakręca.
• Rodzic ponownie pyta: – Czy teraz drogi mają taką samą długość? – Dlaczego uważacie, że czerwona droga jest dłuższa?
Ponownie jedna z dróg zakręca
• Rodzic kontynuuje: – Czy drogi nadal mają taką samą długość? – Jak można udowodnić, że są tej samej długości? (Drogi mają taką samą długość, ponieważ nadal są te same sznurki/wstążki, tylko nieco przesunięte).
2) Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą. Dziecko wraz z rodzicem mierzą szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno licząc.
• Rodzic pyta: – Dlaczego wyszły nam różne wyniki? – Czy nasze stopy są jednakowej długości?
3) Mierzenie długości dywanu krokami. Dziecko wraz z rodzicem mierzą długość dywanu krokami, głośno licząc.
• Rodzic: – Dlaczego wyszły nam rożne wyniki? – Z czym jest związana długość naszych kroków? (ze wzrostem)
4) Pokaz linijki, miarki krawieckiej. Rodzic mierzy linijką/miarką krawiecką długość małego dywanu. Dziecko z jego pomocą stara się odczytać wynik pomiarów.
Zabawy matematyczne
- Dodawanie i odejmowanie do 10 , https://szaloneliczby.pl/dodawanie-w-zakresie-10
- Dodawanie i odejmowanie do 20 https://szaloneliczby.pl/dodawanie-w-zakresie-20/
- Znak <,> https://szaloneliczby.pl/znak-wiekszosci-i-mniejszosci-do-10/
II. Piosenka „Jestem Polakiem” pod tym linkiem znajdziecie piosenkę Jestem Polakiem, słuchajcie jej kilka razy dziennie a utrwalicie wiadomości dotyczące naszego kraju.
1.Pokoloruj odpowiednio flagi.
2. Pokoloruj tylko te litery, które są potrzebne do napisania wyrazu z ramki. Spróbuj podzielić słowo GODŁO, POLSKA, FLAGA, WARSZAWA, HYMN na sylaby i głoski.
G | O | D | Ł | O |
G R K D I Ł M O U O | ||||
P O L S K A | ||||
P W K T L A O R P S |
F | L | A | G | A |
O | F | K | M | G | A |
A | Z | L | U | R | W |
W | A | R | S | Z | A | W | A |
W | M | A | T | Z | L | W | K |
O | R | J | S | I | A | S | A |
3. Przeczytaj zdania. Uzupełnij je wyrazami z ramki.
WISŁA | TATRY | WARSZAWA | BAŁTYCKIM |
………………….. to najwyższe góry Polski.
Stolicą Polski jest……………………………………………
Największa rzeka Polski to………………………………
Polska leży nad Morzem……………………………………………..
4.Wykreśl powtarzające się sylaby i uzupełnij zdanie powstałymi wyrazami.
Rzeczmaposmapomalimatama Polmaskama
Nasz kraj to………………………………………………………………………………,
a RP to skrót nazwy naszego państwa.
5. Ułóż z rozsypanych wyrazów zdanie i je zapisz.
Biały orzeł w złotej
godłem jest koronie na czerwonym
Polski. tle
6.Uzupełnij zdania wybranymi wyrazami z ramki w odpowiedniej formie.
Polak Polka Polska Europa Europejczyk Europejka |
Jestem ………………………….Mieszkam w…………………………
Jestem………………………… Mieszkam w…………………………
III. Percepcja wzrokowa
Zapraszam Was też do waszych ulubionych zabaw: mogą być puzzle, gry planszowe, konstruowanie budowli z klocków. Pamiętajcie, że teraz warto pomagać rodzicom w pracach domowych: rozkładanie naczyń, przygotowanie prostych posiłków, sprzątanie swojego pokoju.
Pozdrawiam całą klasę i życzę miłego spędzania czasu z Waszymi najbliższymi.