Czas pracy dostosowany do możliwości psychofizycznych dziecka.
Blok tematyczny – Jabłko, gruszka
Cel główny – Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie, rozpoznaje jabłko, gruszkę różnymi zmysłami, chętnie wypełnia kontury owoców
Proszę o narysowanie na kartce jabłka i gruszki tak aby dziecko w dowolny sposób mogło wypełnić obrazek. Następnie proszę dać do zjedzenia dziecku jabłka i gruszki, tak aby mogło połączyć wygląd ze smakiem owocu.
Link do tematyki
Blok tematyczny – Rodzina misiów
Cel główny – Określanie cech wielkościowych przedmiotów, porównywanie wielkości przedmiotów
Proszę o narysowanie na kartce konturu misia , w kilku rozmiarach, tak aby dziecko mogło nazwać, pokazać, porównać wielkość misia. Duży, mały, średni. Proszę aby dzieci poprawiły misie po konturach, oraz aby dorysowały oczy, nos i pyszczek każdemu misiowi.
Link do tematyki
https://www.youtube.com/watch?v=AsncQLK6dOg
Blok tematyczny – Zabawy z figurami, przypominamy figury geometryczne
Cel główny – Doskonalenie sprawności manualnych, eksperymentowanie
Proszę o wycięcie z kolorowego papieru figur geometrycznych różnych rozmiarów, następnie na kartce papieru proszę z tych figur wykonać obrazki np. samochód, dom, miś itd. Proszę aby dzieci same przyklejały poszczególne elementy. Te, które potrafią same posługiwać się nożyczkami, również niech wycinają po śladzie samodzielnie.
Link do tematyki
Blok tematyczny – Motylki
Cel główny – Poznanie motyla, rozpoznaje motyla na ilustracji, wskazuje na jego skrzydłach kolor: czerwony, żółty, niebieski
Proszę o narysowanie na kartce motyla, pokolorowanie go kolorami wskazanymi w celu , czerwonym, żółtym oraz niebieskim. W ramach przypomnienia kolorów już poznanych. Oraz odczytanie wiersza B. Forma: Motyle:
Motyl frwa nad łąką, lubi jak grzeje słonko. Na sobie ma tęczy kolory i piękne na skrzydłach wzory.
Chciałbym zostać przez chwilę takim pięknym motylem.
Link do tematyki
Blok tematyczny – Ruch i piosenka
Cel główny – Głowa , ramiona, kolana, pięty… rozwijanie sprawności ruchowej, zachęcanie do wspólnej zabawy dzieci, obrazowanie tekstu ruchem, wykonywanie ruchów zgodnych z tekstem
Proszę o odsłuchanie piosenki z linku, tak aby dzieci mogły rozwijać i doskonalić sprawność ruchowa. Jest to przypomnienie, ponieważ dzieci znają piosenkę.
Link do tematyki